עמוד הבית / ניוזלטר וניירות עמדה / פועלים לקידום הקמתו של מענה למצבי חרום

פועלים לקידום הקמתו של מענה למצבי חרום

מקדמים בכנסת את הצעת החוק להקמת צוותי התערבות במשבר

במהלך חודש יולי קיימה ועדת הבריאות בכנסת שני דיונים לקראת קריאה ראשונה בהצעת החוק שיזמה ח”כ וסגנית שר האוצר כיום, מיכל וולדינגר, עוד בכנסת הקודמת ואשר פועלת נמרצות לקידומו של החוק גם בכנסת הנוכחית.

לאחרונה התקיימו שני דיונים בהצעת החוק. לדיון הראשון התייצבו בכנסת חברות הוועד המנהל: יוכי צ’יבוטרו ואילה שרעבי. במהלך דיון זה התמקדו הדוברים, חברי כנסת, נציגות הסנגוריה הציבורית, המשרד לביטחון פנים, משרד הבריאות ועוד, בעצם הצורך בהקמתו של השירות (שירות של מוקד חירום נפשי, אשר במידת הצורך ישגר צוותי התערבות במשבר נפשי למקום התקרית).

הזווית האישית שהביאו נציגות עוצמה ריגשה את במשתתפים. הנציגות הציגו את פעילות עוצמה לקידום הנושא לאורך שנים והוסיפו דגשים באשר למרכיבים חשובים בהבניית השרות. הייתה הסכמה עקרונית מצד כלל המשתתפים בדבר הצורך הרב בהקמת שירות זה, אך הוצגו סוגיות בהן יש חילוקי דעות נקודתיים ונדונו שאלות באשר לזהות  הגורם האחראי, הממן והמפעיל ועוד.

הדיון השני התמקד בסקירת סעיפי הצעת החוק שכבר תוקנה חלקית בעקבות הדיון הראשון. לקראת דיון זה נערכה ישיבה של הוועד המצומצם, במהלכה נבחנה הצעת החוק לפרטיה והודגשו השינויים הנדרשים. ישיבה זו התקיימה בשיתוף עם מנכ”ל עמותת משפחות בריאות הנפש, מר סטפן קליינמן, במטרה להציג עמדה אחידה. אילה שרעבי ייצגה גם הפעם את עמותת עוצמה בדיוני הוועדה בכנסת. אילה וסטפן הדגישו את הנושאים שבהם חיוני לבצע שינויים לתפיסת העמותות. סוגיות שהעלו הן, למשל:

  • איוש המוקד – אין להסתפק במוקדן וחיוני לאייש את המוקד באיש מקצוע מיומן מתחום בריאות הנפש.
  • שעות פעילות – הפעלת השרות כל ימות השבוע, בכל שעות היממה ובפריסה ארצית.
  • נטל השירות – סוגיית הפטור מתשלום.

יש לציין כי יו”ר הוועדה, ח”כ אוריאל בוסו, גילה בקיאות ועניין בנושא והיה קשוב לדברי נציגות העמותות. בהזדמנות זו הוגש לו גם נייר עמדה בנושא שגיבשה עמותת עוצמה במהלך החודשים האחרונים.

לחצו על הקישור לעיון בנייר העמדה

פגישה עם סגנית השר ח״כ מיכל וולדיגר

דיון משותף חשוב נערך במפגש בין סגנית שר האוצר, ח”כ מיכל וולדיגר, לבין נציגות עמותת עוצמה. במוקד הדיון הייתה הצעת החוק החשובה שהגישה וולדיגר כבר בכנסת שעברה ושהועלתה בשנית בכנסת הנוכחית. לקראת המפגש הועבר לח”כ וולדיגר נייר עמדה מטעם עוצמה ביחס לשירות הנדרש לתפיסתה של העמותה.

ח”כ  וולדיגר הציגה את התהליך, החשיבה וההתלבטויות באשר לנוסח החוק ודרכים לקידומו. נציגות עוצמה הביעו את הערכתן לעשייתה הרבה של ח”כ וולדיגר בתחום בריאות הנפש ובעיקר בהצעת החוק שהיא פועלת ללא לאות לקידומה. נציגות עוצמה הציגו שאלות והעלו דגשים בנוגע לעקרונות יסוד של החוק כגון האחריות להפעלתו של השירות והשלד המקצועי והמנהלי שיעסוק בכך.

ח״כ מיכל וולדיגר הייתה קשובה להערות ולהצעות עמותת עוצמה וסוכם על המשך שיתוף פעולה במאמץ לקדם את הצעת החוק, עד כדי הבשלתו והעברתו בכנסת לקראת יישומו של שירות מציל חיים וחיוני זה.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות