עמוד הבית / חדשות עוצמה / כיצד נסייע לבן משפחה להתמודד עם הביורוקרטיה: תגובת עוצמה להתרעה החמה

כיצד נסייע לבן משפחה להתמודד עם הביורוקרטיה: תגובת עוצמה להתרעה החמה

ב-15 במאי פירסמנו התרעה חמה שהגיעה מאמו של מתמודד. ההתרעה נגעה לכך שהכרח של המתמודדים להתנהל לבדם עם הביורוקרטיה פוגע בטיפול ובשיקום שלהם. לקריאת ההתרעה לחצו כאן.

לאחר דיאלוג מול האם והתייעצות עם פעילים מרכזיים בעמותה, גיבשנו עבורה את המענה הבא:

קיימות שתי אפשרויות לפתור את הבעיה הזאת. האחת, מינויך כאפוטרופוס. אך איננו ממליצים על מהלך כזה. האפשרות השנייה היא להחתים את בנך על טופס ויתור סודיות, וכך תוכלי לעזור לו עם הביורוקרטיה.

כדאי לדעת שקיימות סיטואציות נוספות שבהן בכדי לעזור לבן המשפחה יש צורך בויתור סודיות על ידו (לדוגמא, טיפול בקופת חולים, טיפול בפניות לשיקום ועוד). לכל מוסד ומשרד יש טופס משלו, המיועד לויתור סודיות.

אנו מצרפים שתי דוגמאות לטופס ויתור סודיות (PDF): ויתור סודיות מאיתנו לגורמים אחרים_גורם אחד (3) או ויתור סודיות למידע מאחרים אלינו_ה פ ו ך

******

אנו מזמינים גם אתכם/ן בני ובנות משפחות של מתמודדים להוסיף סיפורים משלכם על תנאי המגורים בשיקום בקהילה, וכל נושא אחר, שיסייע בפעילות לשיפור חיי המתמודדים ובני המשפחות. אנא שלחו את סיפוריכם אלינו ונפרסם אותם: ozmawebsite@gmail.com. ניתן לפרסם את הסיפורים ללא שם וללא כל הזדהות, אם הדבר עשוי לסכן את המתמודד או את משפחתו.

במקביל, חשוב לזכור כי אם תרצו לתרגם את סיפוריכם לפנייה מסודרת לגורמים במערכת בריאות הנפש, ניתן להיעזר בנו לצורך כך. אנא ציינו זאת כשאתם שולחים את הסיפור.

תגובה אחת

  1. הבעיה הכי גדולה
    כאבא למתמודד
    חוסר בתים מאזנים כאלטרנטיבה לאישפוז
    ומעט הבתים מוגבלים בשהייה של עד 45 יום..על חשבון הקופת חולים
    בו בזמן שבאישפוז מתמודד יכול לשהות גם חצי שנה על חשבון הקופת חולים
    וזה גם עולה לה הרבה יותר כסף!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות