עמוד הבית / חדשות עוצמה / הצעת חוק צוותי התערבות במשבר עבר לקריאה ראשונה!

הצעת חוק צוותי התערבות במשבר עבר לקריאה ראשונה!

פי שפירסמנו, אתמול התקיים דיון ממושך בוועדת הבריאות של הכנסת בנוגע לחוק צוותי התערבות במשבר.
אילה שרעבי, נציגת עוצמה בוועדה, עדכנה שהמשתתפים והמשתתפות בדיון עברו אתמול על כל סעיף וסעיף בהצעת החוק וזכות הדיבור ניתנה לכל מי שהיה לו הערות. סטפן (נציג עמותת ׳משפחות בריאות הנפש׳) ואילה עמלו על תיקונים לחוק והיו משתתפים פעילים בדיון. חלק מההצעות שהעלו נרשמו וחלקן יועברו לדיון מעמיק יותר בהמשך.
בסיום הישיבה נערכה הצבעה, בה הייתה הסכמה פה אחד להעביר את הצעת החוק לקריאה ראשונה במליאת הכנסת.
מדוברות הכנסת נמסר:
״ועדת הבריאות של הכנסת אישרה היום (א’) לקריאה ראשונה את הצעת החוק של חבר הכנסת שמחה רוטמן, לפיה יוקם מערך של צוותי התערבות במשבר בפריסה ארצית, אשר ייתן מענה ראשוני ורך יותר במצבים של משבר נפשי ובכך למנוע את החמרתם והפיכת המצב לקיצון. צוותי התערבות במשבר יפעלו ויוזנקו לאחר קריאה שתתקבל במוקד הארצי לסיוע נפשי ותיענה על ידי מוקדנים שיוכשרו לכך. כאשר המוקדן יחליט שיש צורך בהתערבות במשבר, ובפרט באותם מקרים בהם מעורב אדם עם מוגבלות – פיזית או נפשית, הוא ישלח לאירוע את צוות ההתערבות במשבר או בעלי תפקידים מסוימים מתוך הצוות, בהתאם לאירוע, להרגעת המצב והכלה של המצב המשברי. הרכב הצוות יהיה רב תחומי ומקצועי. במידה ויהיה חשד לביצוע עבירה, ניתן יהיה לצרף שוטר לצוות.״
יו”ר הוועדה, ח”כ אוריאל בוסו אמר עם תום הדיון: “זו היסטוריה; אחרי שנים של מאמצים הצלחנו לאשר את הצעת החוק, אשר שומרת על כבודם של מתמודדי הנפש ומונעת מצבי קיצון”
סגנית השר, ח”כ מיכל וולדיגר, אשר יזמה את הצעת החוק, אמרה: “זה חלום שמתגשם, אותו השגנו בדם, יזע ודמעות. נמשיך את התהליך בהסכמה רחבה, כדי למנוע את האסונות הבאים ולמנוע הסלמת משברים. אני נרגשת עד דמעות”
נוסיף עוד שהצעת החוק הושגה גם בדמם של מתמודדים שנהרגו במהלך עימות עם כוחות ביטחון חסרי מיומנות בטיפול במצבי משבר נפשיים. מי יתן ואלו יהיו האחרונים ששילמו בחייהם על המחדל.
עוד מידע על הצעת החוק ניתן לקרוא בכתבה בעיתון ׳מקור ראשון׳: “חלום שמתגשם”: הכנסת אישרה הצעת חוק לתמיכה במתמודדי נפש במצבי משבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות