עמוד הבית / אבני דרך בהקמת עוצמה / אבני הדרך בהקמת עוצמה

אבני הדרך בהקמת עוצמה

עמותת “עוצמה” הוקמה ונוסדה ע”י גב’ פאולה לנגר וגב’ יוכי צ’ובוטרו. פאולה נבחרה ליו”ר העמותה וכיהנה בתפקיד עד 2001. עם נסיעתה לחו”ל, נבחר פרופ’ אלי שמיר ליו”ר העמותה, וכיהן בתפקיד עד לפרישתו ממנו במחצית 2015, החל מאוקטובר 2015, היו”ר הנבחרת והמכהנת היא הגב’ סילביה מדניקוב.

“עוצמה – פורום ארצי של משפחות נפגעי נפש” החלה את דרכה ב ב-1993 כיוזמות מקומיות של הורים לילדים נפגעי נפש, שביקשו לפעול למען זכויותיהם של נפגעי נפש ובני משפחותיהם. במקביל וללא כל קשר והיכרות, החלו לפעול משפחות בירושלים לאותה מטרה.

בינואר 1995, הוכרז על הקמתו של ועד פעולה של משפחות נפגעי נפש בירושלים, בראשותו של מר ישראל אלדר ז”ל. באותה שנה בתל-אביב התארגנו הורים של נפגעי נפש בהובלתן של גב’ פאולה לנגר וגב’ יוכי צ’יבוטרו לפעולה מסודרת , בליווי והדרכה של גב’ רות בלקין מהמרכז לעזרה עצמית ובחיפה – התארגנו משפחות לפעולה משותפת בהנהגתה של גב’ אתי רז. חברי הוועדים האזוריים לא הכירו את המשפחות שפעלו באזורים אחרים, ולא ידעו דבר על פעילותו.
בד בבד, בין השנים 1996 ל-1998, יזם הג’וינט פרויקט שנטל תחת חסותו משפחות של נפגעי נפש במטרה להביא להעצמתן. מכאן צמחה ההיכרות בין המשפחות מהצפון, המרכז וירושלים. בעקבות ההכרות, ב19 בדצמבר 1996, הוקם “הפורום הארצי של משפחות נפגעי הנפש בישראל” (להלן: “הפורום הארצי”), ומר ישראל אלדר ז”ל נבחר ליושב הראש שלו.
באוגוסט 1997, משפחות מהצפון ומהמרכז החליטו להיפרד מ”הפורום הארצי”, על רקע מחלוקת פנימית על דרכי פעולה. הפורום הארצי המשיך לפעול מירושלים, בראשות מר ישראל אלדר ז”ל. שני הוועדים הפורשים מהצפון ומהמרכז הקימו את ארגון “עוצמה” (משפחות של נפגעי נפש למען משפחות ונפגעי נפש), בראשות פאולה לנגר. “עוצמה” קיבלה מעמד של עמותה רשומה ביוני 1999.
במשך שנים פעלו שני הארגונים בנפרד, וכל ארגון השיג בדרכו הישגים בקידום שירותי בריאות הנפש – כל ארגון על פי סדר העדיפויות שקבע לעצמו. לאחר פטירתו המצערת של מר ישראל אלדר בדצמבר 2000, נבחר פרופ’ אלי שמיר לממשיך דרכו בראש הפורום הארצי.
ביוזמתו של פרופסור שמיר החלו שני הארגונים בצעדים רשמיים של איחוד לעמותה אחת: “עוצמה – פורום ארצי של משפחות נפגעי נפש“. תהליך האיחוד הושלם במלואו עם קבלת אישור רשם העמותות, בינואר 2001. פרופ’ אלי שמיר כיהן בתפקיד עד לפרישתו ממנו במחצית 2015 לאחר שזכה לתמיכה פה אחד של החברים בכל הבחירות שנערכו בתקופה זוז.

באוקטובר 2015 מונתה סילביה מדניקוב ליו”ר העמותה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות