עמוד הבית / חדשות עוצמה / רשמים מהמפגש עם הפסיכולוג ניב שמשון

רשמים מהמפגש עם הפסיכולוג ניב שמשון

כתבה: חני ברוכין
—————————————————————
ב-18 באוקטובר, במלאת 10 ימים למלחמת “חרבות ברזל”, קיימנו מפגש פעילות ופעילים בו אירחנו את הפסיכולוג הקליני ניב שמשון, שהתייחס למצב הנפשי של כולנו ובמיוחד של מתמודדי הנפש בימים הקשים שאנו עוברים.
הרצאתו עסקה באופן בו המלחמה משפיעה עלינו מבחינת חווית העדר הודאות, תחושות חוסר השליטה וטלטול הגבולות הפנימיים.
למדנו שחדירת הגבול המציאותית בעזה, הסיגה את הגבולות הפנימיים שלנו לאחור. במצב כזה, אנו מתקשים להגן על עצמנו באמצעות הדחקה. לעיתים בורחים לעולם של דמיון, מרותקים למסך שמעניק לנו אשליית שליטה במצב מאיים.
עם זאת, הוצגו במפגש תוצאות מחקרים שנעשו לאחר מלחמת המפרץ. הסתבר שמתמודדים עם סכיזופרניה ומאושפזים בבי”ח לא היו במצוקה מיוחדת לגבי המלחמה, אלא החזיקו בתפיסה חיובית על העולם. החוקרים הסיקו, שהאופן בו מתנהלת המחלה מסייע להתנתק מהמציאות. אפשר להאשים אויב חיצוני ואילו הקהילה (כולל צוותי בי”ח) הם חלק מקבוצת ההשתייכות. הם התמקדו פחות ב”תפקיד החולה” ואיפשרו לעצמם לגלות צדדים חיוביים.
בשיח שהתפתח לאחר ההרצאה העלו בני המשפחה שאלות שונות עליהן השיב הפסיכולוג תוך הדהוד אמפתי והציע דרכי התמודדות עם הקשיים שתארו המשתתפים.
בחלקו השני של המפגש הציגה ריבי צוק, יו”ר העמותה, את היוזמה שנקטה העמותה לבדיקת האופן בו המתמודדים ממשיכים לקבל שירותי שיקום מהחברות הזכייניות, כמו כן להאחדת התקנות להמשך ביקורי בני משפחה אצל המתמודדים המאושפזים בבתי החולים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות