עמוד הבית / חדשות עוצמה / עוצמה בכנס ה-12 של האגודה לזכויות החולה

עוצמה בכנס ה-12 של האגודה לזכויות החולה

הכנס ה-12 של האגודה לזכויות החולה בהנחיתו של פרופ’ שני – נשיא האגודה, נגיד קרן מחקרים שיבא וחתן פרס ישראל, בנושא “זכויות החולה בעידן רפואת העתיד” – התקיים בכפר המכביה, ב-19.12.19.
בכנס בירכו שמוליק בן יעקב, יו”ר האגודה, שסקר את עיקרי פעילות האגודה בשנת 2018, ובין היתר את הקמפיין “5 מיליארד לבריאות” בשותפות 60 ארגונים (כולל עוצמה) והקמת פורום בריאות הנפש (שגם עוצמה שותפה בו).
בירכו גם פרופ’ ציון חגי, יו”ר ההסתדרות הרפואית, שדיבר על החשיבות להבטיח, בפתח עידן הבינה המלאכותית והביג דטה, את קניינם של החולים ביחס למידע אודותם, שנמצא בבסיס הטכנולוגיות החדשניות הנ”ל. זאת, על מנת להבטיח שהרווחים הכספיים הגלומים בכך יושקעו בקידום שירותי בריאות. עוד ברך סגן שר הבריאות, הרב ליצמן. נכחו בכנס רופאים, משפטנים ונציגי ארגונים (כולל עוצמה).
יו”ר עוצמה, ריבי צוק, הייתה חלק מפאנל בנושא “הזכות לקבל טיפול והזכות לסרב לו” בהנחיית פרופ’ אבינועם רכס, ולצד עו”ד יעקב אסף, מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי הדסה עין כרם, ופרופ’ תמר גדרון, מבי”ס למשפטים וראש מרכז ביואתיקה במכללה האקדמית צפת.
בסרטון המצורף ניתן לצפות בתשובתה של ריבי לשאלה בפאנל: “מהם גבולות הציות של הרופא לבקשותיו של המטופל גם כאשר לכאורה הן בלתי סבירות”:


חלק נוסף בכנס היה חלוקת אות סגן הבריאות על “מקדמי זכויות”. בין הזוכים היתה קופ”ח מאוחדת, על הקמת מערך לתמיכה במטופלים בברה”נ בקהילה.

כלי נגישות