עמוד הבית / חדשות בריאות הנפש / אחרי הקורונה: אשפוז פסיכיאטרי ביתי הוא אפשרות זמינה יותר

אחרי הקורונה: אשפוז פסיכיאטרי ביתי הוא אפשרות זמינה יותר

האתגרים שהציבה מגיפת הקורונה הותירו אחריהם כמה פתרונות שהפכו את החיים קלים יותר. שיחות עבודה בזום, הגשת דוח שנתי במס הכנסה דרך האינטרנט ואפשרויות לימודים מרחוק הן רק כמה דוגמאות.
גם אשפוז פסיכיאטרי בבית צבר תאוצה בעקבות הקורונה. לפי נתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בתחילת החודש (יולי 2023), חלה הדרדרות במצב הנפשי של יותר ממליון ישראלים ומעל רבע מליון פנו לקבל סיוע נפשי.
מערכת בריאות הנפש, שלא היתה ערוכה לקלוט כמויות כאלו של מטופלים חדשים ובמיוחד מאושפזים חדשים במוסדותיה, נאלצה לנצל את אפיק האשפוז הביתי, שכבר היה קיים בסל האפשרויות.
ד”ר מרינה ארביטמן, מנהלת מחלקת אשפוז פסיכיאטרי בבית בחברת צבר רפואה אמרה ל-Ynet: ״אפשר לומר שאשפוז הבית הפסיכיאטרי מהווה כיום את השלב החדש באבולוציה של הטיפול בבריאות הנפש. אם בעבר הגישה הרווחת הייתה להרחיק את המטופל ולבדל אותו מהחברה הכללית, היום אנחנו מבינים שההפך הוא הנכון – למען הצלחת הטיפול, חשוב להשאירו בסביבתו הקרובה והמוכרת ולשלבו בקהילה. באמצעות אשפוז הבית אנחנו מצליחים לשלב בין הענקת הטיפול הרפואי המיטבי, לבין שילוב המתמודד בסביבתו שלו, מבלי לפגוע בחייו ובחיי משפחתו”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות