עמוד הבית / חדשות בריאות הנפש / אחות במחלקה הסגורה לנשים בבית החולים לב השרון הותקפה

אחות במחלקה הסגורה לנשים בבית החולים לב השרון הותקפה

עמדת עוצמה:
האירוע המצער של תקיפת אחות – ביטוי נוסף למצוקה הנוראה בתחום בריאות הנפש!

עוצמה – עמותת משפחות לקידום בריאות הנפש בישראל – מבקשת להביע את צערה על האירוע החמור של תקיפת אחות בבי”ח “לב השרון” ושולחת לאחות איחולים להחלמה מהירה.
אנו מגנים כל מקרה אלימות כלפי עובדי ציבור וכמובן כלפי צוות מטפל בבתי החולים. בלא להתייחס לאירוע המסוים – שפרטיו המלאים אינם ידועים לנו – יש להדגיש כי אירוע מצער זה הינו ביטוי נוסף לכך שרפואת בריאות הנפש היא המוזנחת בכל מערכת הבריאות. התקציבים המופנים אליה הם של אחוזים בודדים, ללא התאמה לשיעורה והיקפה באוכלוסייה, בפער ניכר לאורך שנים מתחומי בריאות אחרים בארץ, וכן הרחק משיעור התקצוב לברה”נ הנהוג במדינות ה oecd.
התוצאה היא העדר מענים נאותים בקהילה – תורים של חודשים רבים לטיפול פסיכיאטרי ופסיכותרפיה, העדר מסגרות חלופיות לטיפול בקהילה במקום אשפוז, העדר כתובת לעזרה במצבי משבר, ומצב ירוד של בתי החולים – גם מבחינת התנאים הפיזיים וגם בהיקף ובמגוון כוח אדם.
התוצאה היא שלא ניתן למנוע החמרה במצבם של מתמודדים בטיפול מונע וכתוצאה מכך נוצר עומס בלתי סביר על בתי החולים והידרדרות של חולים למצב קיצון, אותו ניתן היה למנוע לו זכו למענה נאות בקהילה.
יש להדגיש, כי בניגוד לסטיגמה המצערת הרי שככלל, שיעור האלימות בקרב מתמודדי נפש נמוך מאשר באוכלוסייה הכללית.
האצבע המאשימה אינה צריכה להיות מופנית כלפי המטופלים, אשר בשונה מהאירועים עליהם אנו שומעים לאחרונה על בני משפחה שנוקטים אלימות בבתי החולים הכלליים – הרי שלעתים קרובות ההתפרצות של המטופל בבריאות הנפש היא ביטוי של מחלתו כשאינו מאוזן טיפולית.
האחריות למצב זה היא על החברה והמדינה, ואנו קוראים למקבלי החלטות ליישם במיידי הצהרות חיוביות שנשמעו לאחרונה בדבר הצורך בהוצאת בריאות הנפש מהחצר האחורית לקדמת מערכת הבריאות – הצהרות שיש לממשן בתקציבים ובפעולות מיידיות לסגירת פערים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות