עמוד הבית / חדשות עוצמה / מיעוט מענים בקהילה – בחינה ביקורתית של הרפורמה לקראת פתיחת ההסכמים עם קופות החולים.

מיעוט מענים בקהילה – בחינה ביקורתית של הרפורמה לקראת פתיחת ההסכמים עם קופות החולים.

מספר כתבות שהופיעו בימים האחרונים עסקו בבעיות ברפורמה בבריאות הנפש. נציגות עוצמה פועלות מזה זמן רב בנושא.

  1. יו”ר עוצמה החדשה, ריבי צוק, השתתפה לפני ימים אחדים ביחד עם יו”ר האגודה לזכויות החולה ,שמוליק בן יעקב, ונציגים נוספים של פורום הארגונים בבריאות הנפש, בפגישה עם הוועדה במשרד הבריאות שמטרתה בחינת ההתחשבנות, הרגולציה והשירותים לקראת פתיחת ההסכמים עם קופות החולים. לכתבה בנושא ביקורת על הישגי הרפורמה: לחצו כאן.
  2. במסגרת הפעילות של עוצמה יחד עם פורום הארגונים בבריאות הנפש בהובלת זכויות החולה הופיעה אתמול כתבה בידיעות אחרונות, המתמקדת בחוסר המענים לטיפול בקהילה בעידן הרפורמה.עוצמה היתה בקשר הדוק עם העיתונאית ענבר טויזר. חידדנו את הצורך המיידי להרחיב את מערך הטיפול הנפשי בקהילה בכדי שיתן מענה לטיפול ראוי במרחק סביר ותוך זמן סביר (כפי שמתחייב מחוק ביטוח בריאות ממלכתי).
    מסרים נוספים שלא נכנסו לכתבה היו:
    – כל מערך הטיפול צריך להתרחב בכדי לתת מגוון של אנשי מקצוע וסוגי התערבויות טיפוליות; 
    – יש צורך ביצירת מערך טיפול אינטנסיבי בקהילה למצבי משבר נפשי עם זמינות לקליטה מהירה (גמישות של המערכת);
    – כמו כן יש צורך מיידי לתת מענה למצבים מורכבים או כרוניים על ידי מערך של ביקורי בית וטיפולי בית לאנשים שאינם מגיעים לטיפול מסיבות שונות.
    נושאים אלו הועלו אתמול במסגרת פגישה עם הוועדה במשרד הבריאות שמונתה לתת המלצות לקראת פתיחתם של ההסכמים עם קופות חולים בהקשר הרפורמה.
    ראו קישור לכתבה בידיעות אחרונות
  3. כתבה שהתפרסמה אתמול בעיתון הארץ מציפה את הבעיה של מיעוט המענים בקהילה הגורם לחסר ברצף טיפולי ובעקבותיו – אשפוזים חוזרים מיותרים.
    אנו בעוצמה שמחים לראות תמיכה בקריאה שלנו לעבות את הטיפול בקהילה על ידי מנהל בית החולים גהה ומקווים לחיזוק עמדתנו גם על ידי מנהלים בתי חולים אחרים.

    לקריאת הכתבה: ליחצו כאן

כלי נגישות