עמוד הבית / חדשות עוצמה / ברכות לתמר גוז’נסקי, יוזמת חוק שיקום נכי נפש בקהילה, בהגיעה לגבורות

ברכות לתמר גוז’נסקי, יוזמת חוק שיקום נכי נפש בקהילה, בהגיעה לגבורות

תמר גוז’נסקי, חברת הכנסת לשעבר שיזמה את חוק שיקום נכי נפש בקהילה (שעוצמה הייתה שותפה בניסוחו), חגגה יום הולדת 80 ביום שבת. ופעילות ופעילי עוצמה שלחו לתמר ברכה מיוחדת לרגל הגעתה לגבורות.
 
לתמר גוז’נסקי – מפעילות ופעילי “עוצמה”
+++++++++++++++++++++++++++

ה-3 באוקטובר 2020, ט”ו תשרי תשפ”א, שהוא יום שבת ופתיחת חג הסוכות, מתלכד עם יום עתיר משמעות לרבים מתושבי ישראל, ובעיקר קשי היום ביניהם: היום בו הגיעה האזרחית תמר גוז’נסקי לגבורות ובאמתחתה מעשי גבורות, שנמשכו על פני שנים רבות של פעילותה הציבורית.

כפי שערך הוויקיפדיה על שמה מציין, גולת הכותרת של פעילותה הם 39 חוקים שיזמה וקידמה, בנחישות ובתבונה, בשנות חברותה בכנסת. החוקים שתמר הובילה הם בתחומי זכויות עובדים, נשים וילדים, בריאות, דיור וחינוך, וח”כים מכל הסיעות כיבדו והעריכו את פעילותה מעל ומעבר לניגוד הפוליטי עם סיעתה.

החוק האחרון שברשימה החלקית המופיעה בוויקיפדיה, “חוק שיקום נכי נפש בקהילה 2000”, מוכר לנו, פעילות ופעילי עמותת המשפחות “עוצמה”, היטב. הליך חקיקתו הממושך כלל לימוד מעמיק, והתייעצויות עם ארגוני המתמודדים והמשפחות, עם פסיכיאטרים ופסיכולוגים ועם פקידי משרד הבריאות. הוא התקדם מרעיון של חוק חלופות אשפוז לחוק שיקום בקהילה וזכה לשבחים בינלאומיים. מימושו בשטח, בעשור הראשון של המאה ה-21, הביא לשיפור דרמטי בחיי חולי הנפש הקשים ומשפחותיהם.

הנאמר במסכת אבות (אמרת “רבי” בתחילת פרק ב’) הולם  את תמר היטב :

“איזוהי דרך ישרה שיבור לו האדם? כל שהיא תפארת לעושיה ותפארת לה מן האדם”.

מה נאחל לתמר ולכולנו בימים טרופים אלו בישראל ובעולם?

שהסדרים החברתיים החדשים שיגיעו בעקבות המשבר, במחויבות השלטון לאזרחים בבריאות, בחינוך וברווחה החברתית, יהיו קרובים לאידיאלים ולתפיסות העולם שבהם דגלה תמר כל חייה, והיא תזכה, בבריאות ובאריכות ימים לראותם מתגשמים.

אוהבים אותך תמר

מפרופ’ אלי שמיר, מירי דביר, יוכי צ’ובוטרו

ובשם פעילי “עוצמה – פורום ארצי של משפחות נפגעי נפש”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות