עמוד הבית / חדשות עוצמה / תגובת עוצמה להתרעה חמה ממשפחות מתמודדים

תגובת עוצמה להתרעה חמה ממשפחות מתמודדים

ב-15 במאי פירסמנו התרעה חמה מאמו של מתמודד שנתקלה פעמיים בסירוב של ועדת סל שיקום לסייע בתעסוקה תומכת או סיוע בתעסוקה לבנה. לקריאת ההתרעה לחצו כאן.

לאחר דיאלוג מול אמו של המתמודד, והתייעצות עם פעילים מרכזיים בעמותה, גיבשנו עבורה  את הפתרון הבא לקושי שהיא העלתה, המבוסס על ניסיון רב שנים שנצבר אצלנו:

ראשית, חשוב לדעת שכדי לקבל זכאות לסל שיקום יש צורך במעקב רפואי-פסיכיאטרי אך אין חובה ליטול תרופות. מכאן, שמאחר שהמתמודד בסיפור נמצא במעקב פסיכיאטרי, ולמרות שעדיין לא קיבל אישור אישור מוועדת סל שיקום עבור תעסוקה – עדיין ניתן לפנות לוועדת ערר בנושא סל שיקום.

דגשים להגשת הערר, כפי שהעלינו בפני אמו של המתמודד:  

על פי חוק השיקום אתם זכאים לערר על החלטת ועדה. ועדת הערר הינה ועדה עצמאית ויש לה סמכות לשנות או לבטל את החלטת ועדת השיקום. עליכם לכתוב את הערעור ואת נימוקיכם ולצרף מסמכים שלדעתכם תומכים בעמדתכם. את הערעור יש לשלוח לא יאוחר מ–45 יום מתאריך ההחלטה, באמצעות קול הבריאות (5400*). הערעור ידון תוך 60 יום מתאריך הגשתו.

אנו מזמינים גם אתכם/ן בני ובנות משפחות של מתמודדים להוסיף סיפורים משלכם על תנאי המגורים בשיקום בקהילה, וכל נושא אחר, שיסייע בפעילות לשיפור חיי המתמודדים ובני המשפחות. אנא שלחו את סיפוריכם אלינו ונפרסם אותם: ozmawebsite@gmail.com. ניתן לפרסם את הסיפורים ללא שם וללא כל הזדהות, אם הדבר עשוי לסכן את המתמודד או את משפחתו.

במקביל, חשוב לזכור כי אם תרצו לתרגם את סיפוריכם לפנייה מסודרת לגורמים במערכת בריאות הנפש, ניתן להיעזר בנו לצורך כך. אנא ציינו זאת כשאתם שולחים את הסיפור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות