עמוד הבית / חדשות עוצמה / תגובת נוספת (שנייה) של עוצמה להתרעה חמה שהגיעה ממשפחות מתמודדים

תגובת נוספת (שנייה) של עוצמה להתרעה חמה שהגיעה ממשפחות מתמודדים

ב-15 במאי פירסמנו התרעה חמה כפולה, שהגיעה מהוריה של מתמודדת. ההתרעה הראשונה נגעה להתעלמות גורמי המקצוע מחשיבותם של בני המשפחה בשיקום בקהילה, וההתרעה השנייה נגעה לצורך לתת מענה לתחלופה הגבוהה של העובדים בבריאות הנפש. לקריאת ההתרעה לחצו כאן.

לאחר דיאלוג מול הוריה של המתמודדת, והתייעצות עם פעילים מרכזיים בעמותה, גיבשנו עבורם את המענה הבא:

כל מה שנכתב על ידכם משקף תחושות של משפחות רבות, כולנו מרגישים כך.

בשנים האחרונות יש שיפור בהכרה בחשיבותה ובתרומתה של המשפחה, אבל לצערנו הדבר לא תמיד מחלחל לשטח. אנחנו המשפחות צריכות להמשיך ולשאת את הבשורה, ולהתעקש. באם בתכם אינה מוכנה לשתף אתכם בחייה, בהיותה בגירה, יש אמנם מגבלות על התקשורת עם אנשי הצוות המטפלים בה, אך גם אז מחובתם להקשיב לכם, מבלי לשתפכם באינפורמציה עליה.

ובהקשר להתרעה על התחלופה הגבוהה של אנשי המקצוע, וביניהם העו”ס, עובדה המקשה ביותר על שיקום רצוף יעיל ונאמן: “עוצמה” ציינה בפני קובעי מדיניות את התחלופה הגבוהה והשלכותיה, ועשתה זאת בוועדות שונות בכנסת, במועצה לשיקום, ובפני מבקר המדינה, ואף בבית המשפט.

לצערנו, עדיין לא פתרו בעיה זאת, הקשורה, בין השאר, לשכר הנמוך של העובדים.

******

אנו מזמינים גם אתכם/ן בני ובנות משפחות של מתמודדים להוסיף סיפורים משלכם על תנאי המגורים בשיקום בקהילה, וכל נושא אחר, שיסייע בפעילות לשיפור חיי המתמודדים ובני המשפחות. אנא שלחו את סיפוריכם אלינו ונפרסם אותם: ozmawebsite@gmail.com. ניתן לפרסם את הסיפורים ללא שם וללא כל הזדהות, אם הדבר עשוי לסכן את המתמודד או את משפחתו.

במקביל, חשוב לזכור כי אם תרצו לתרגם את סיפוריכם לפנייה מסודרת לגורמים במערכת בריאות הנפש, ניתן להיעזר בנו לצורך כך. אנא ציינו זאת כשאתם שולחים את הסיפור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות