עמוד הבית / חדשות עוצמה / קריאה להצטרפות למאבק האינטרנטי של עמותת נכה, לא חצי בן אדם

קריאה להצטרפות למאבק האינטרנטי של עמותת נכה, לא חצי בן אדם

פעילים, חברים ואנשים יקרים שאכפת להם,

לא צריך להיות נכה או בן משפחה של נכה שאין לו כושר השתכרות, על מנת להבין שלא ניתן לחיות בכבוד מקצבת נכות של 2,300 ₪.

לפני כארבעה חודשים, בתום תקופה ארוכה של מאבק לשינוי קצבאות הנכים,  השתתפו נציגנו ונציג לשמ”ה (ארגון המתמודדים) באסיפת ארגוני הנכים בהסתדרות לצורך בחירתה של נציגות לניהול משא ומתן ולהשגתו של הסדר שישים קץ להפקרת הנכים ושחיקתן של הקצבאות במשך השנים.

נאבקנו על כך שנציגות הנכים תכלול נציגות של עולם בריאות הנפש, הנכים השקופים שהינם קבוצת הנכים הגדולה ביותר בישראל (כ-40% ממקבלי קצבת נכות כללית הינם נכי נפש). עו”ס אבי אורן מלשמ”ה אכן נבחר לאותה נציגות, שלמחרת היום הגיעה להסכם.

על פי אותו הסכם שהושג, בין השאר, עם פרופ שמחון (בתאום עם ראש אגף התקציבים באוצר), עם ח”כ ביטן, יו”ר הקואליציה (בתאום עם ראש הממשלה) ועם שר הרווחה (חיים כץ), בנוכחות יו”ר ההסתדרות, מר ניסנקורן, התחייבה הממשלה  לערוך תיקוני חקיקה מיידיים שיעגנו בין השאר:

– מסגרת תקציבית של 4.2 מיליארד ₪, בתום שלוש שנים מיום התחלת הפעימות (1.1.18), אשר תבטיח תוספת של 1250 ₪ למקבלי קצבאות הנכות הכללית דהיום, בתום התקופה הנ”ל, ותוספת של  1730  ₪ למקבלי קצבאות נכות כללית הזכאים גם לקצבת שר”ם.

– הצמדה של הקצבאות לשכר הממוצע במשק.

הממשלה גררה רגליים, ההסכם היה כלא היה, וביום חמישי האחרון התקבלה החלטת ממשלה המתעלמת מתוכנו, ובין השאר:

–   אין עיגון לפעימות העתידיות ואין תוספת תקציב אלא של כמחצית הסכום שהובטח.

– חסרה ההתחייבות להצמדת סכום הקצבאות במנגנון שהוסכם, תוך מתכון מובטח לשחיקתן.

אנו קוראים לכם להצטרף ולתמוך במאבק הצודק של כולנו. אנו מבקשים את תמיכתו של הציבור כולו, על דרך ההצטרפות לקמפיין שהשיקה עמותת “נכה, לא חצי בן אדם”.

אנא הצטרפו להשמעת קולם של כל מי שמייחלים לחברה צודקת ולממשל הגון, באחד או יותר מהאופנים הבאים:

1.היכנסו לדף הפייסבוק של עוצמה ופרסמו שם תמונה בה אתם אוחזים בכיתוב: “עוצמה לא תסכים לחצי הסכם”. תייגו את התמונה עם האשטג: #לא_נסכים (רשמו זאת בסוף הפוסט).

לנוחותכם הקישור של דף הפייסבוק של עוצמה.

וכן קובץ וורד שניתן להדפיס ולהצטלם עמו ובו הכיתוב “עוצמה לא תסכים לחצי הסכם”.

2. אם אתם מסכימים לפרסום התמונה כאמור בסעיף 1 למעלה, ונתקלים בקושי טכני כיצד להעלותה לדף הפייסבוק שלנו, אנא שילחו את התמונה לכתובת המיילozmawebsite@gmail.com ואנו נדאג להעלותה לדף הפייסבוק בעצמנו.

3.במקביל, היכנסו לדף הפייסבוק שלכם, לטוויטר, לאינסטגרם או לכל אמצעי רשת אחר העומד לרשותכם או לרשות קרוביכם, פרסמו שם התמונה עם הכיתוב “לא נסכים לחצי הסכם” ותייגו אותה עם האשטג #לא_נסכים.

4. שתפו כמה שיותר אנשים במסע הנ”ל המיועד להביא את הממשלה לקיים את הבטחתה ולהביא לסיומה את המצוקה הנוראית שחווים הנכים, הנאלצים להתמודד, בנוסף על קשיי מוגבלותם עם מחסור מחפיר, מתחת לקו העוני.

עשו כן על ידי שיתוף לדף הפייסבוק של עוצמה, לדף הפייסבוק של נכה לא חצי בן אדם, תמונתכם כאמור לעיל  או בכל דרך אחרת, ותבואו על הברכה.

לנוחותכם:

קישור למסמך וורד להדפסת הכיתוב: עוצמה לא תסכים לחצי הסכם

הקישור לדף הפייסבוק של עוצמה.

הקישור לדף הפייסבוק של נכה לא חצי בן אדם

כלי נגישות