עמוד הבית / "עוצמה" בסקר איכות השיקום / פעילות עוצמה בשיפור חווית המטופל ובני משפחתו

פעילות עוצמה בשיפור חווית המטופל ובני משפחתו

להלן דיווח חבר עוצמה על פעילותו בוועדת ההיגוי

15.06.2015

אני משתתף בוועדת היגוי של שיפור חווית המטופל ובני משפחתו באשפוז הפסיכיאטרי (כנציג עוצמה). וועדה זאת מתקיימת מדי חודשיים בבית חולים לב השרון. הוועדה זו היא ביוזמת גב’ גלית לוי יו”ר העמותה לסיעוד פסיכיאטרי ונציגים בה בעלי תפקידים מבתי החולים הפסיכיאטרים השונים. כמו כן מוזמנים להשתתף בפגישות אלו גם בעלי תפקידים נוספים ממשרד הבריאות (בדרך כלל, אך לא רק).

בעקבות החלטות הוועדה, מתקיימות סדנאות של כ-5 ימים בכל בתי החולים הפסיכיאטרים בהשתתפות צוותי הסיעוד המקומיים (ברמה של אחים ואחיות, מנהלי משמרת) וגם נציגי משפחות (לפי דרישת עוצמה) ומתמודדים. עבודת וועדת ההיגוי וגם הסדנאות, מלוות ע”י חברת O.D. יעוץ ופיתוח ארגוני.

עד כה הועברו סדנאות הדרכה בבתי החולים: כפר שאול – איתנים, שלוותה, שער מנשה ובאר שבע. בביצוע כעת: תל השומר, גהה, טירת הכרמל ובאר יעקב. בתכנון ל-2016: לב השרון, אברבנאל ומזרע (מזור).

כמו כן, העמותה הוציאה ספר הדרכה (מהדורה ראשונה מאי 2014) לשימוש פנימי בשם “תורת השירות בסיעוד הפסיכיאטרי – שיפור חווית המטופל ובני משפחתו, באשפוז הפסיכיאטרי”.

בפגישה האחרונה שהתקיימה ב-15.6.2015 הוועדה קבעה לעצמה מטרה לנסות להרחיב את צוות הטיפולי גם לעו”סים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים וכו’.
כלי נגישות