עמוד הבית / חדשות עוצמה / מתמודדי נפש לא יוחרגו יותר משירותי הרווחה!

מתמודדי נפש לא יוחרגו יותר משירותי הרווחה!

אתמול, בדקה התשעים, רגע לפני פיזור הכנסת, התקבל חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות.
נוסחו הסופי של החוק גובש בדיון של שעות שהתקיים ביום חמישי (23.6) בועדת הרווחה של הכנסת. יו”ר עוצמה השתתפה בדיון בשם קואליציית הארגונים בבריאות הנפש. היא דרשה להוסיף לחוק סעיף שיקבע שאדם עם מוגבלות, מבין המוגבלויות עליהן חל החוק, שהוא גם מתמודד נפש, יהיה זכאי גם לזכויות על פי חוק שירותי רווחה, ושזכאותו זאת לא תשלל מחמת זכאות לשירותי שיקום על פי חוק שיקום נכי נפש בקהילה.
הפיצול בין שירותי התמיכה והסיוע הניתנים לאנשים עם מוגבלות נפשית על ידי משרד הבריאות ומכוח חוק השיקום, לבין התמיכה והסיוע הניתנים לאנשים עם מוגבלויות אחרות על ידי משרד הרווחה יצר בעיה קשה של מימוש זכויות וקבלת שירותים על ידי אנשים עם ריבוי מוגבלויות.
עיגון בחוק של השירותים הניתנים לאנשים עם מוגבלויות שבאחריות הרווחה יצר הזדמנות להסדיר ולהבהיר בחוק שהזכויות של אנשים עם ריבוי מוגבלויות הן “גם וגם”.
עוצמה הביאה את הנושא בפני קואליציית הארגונים בבריאות הנפש, ובשיתוף פעולה עימם, ניסתה לאורך כל שלבי החקיקה להביא להוספתו של סעיף חשוב זה לחוק ודאגה שלא ירד מסדר היום. משרדי הממשלה שעסקו בכך סרבו והתיקון המבוקש לא נכנס להצעת החוק. רגע לפני תום הדיונים בועדה, במאבק פרלמנטרי, תודות למאמציה של ח”כ מיכל וולדיגר הדבר צלח.
בסעיף 37(ב) לחוק החדש נאמר במפורש:
“ההכרה באדם כזכאי וזכאותו לשירותי רווחה על פי חוק זה לא תישלל מחמת היותו אדם זכאי לשיקום לפי חוק שיקום נכי נפש בקהילה, התש”ס – 2000”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות