עמוד הבית / חדשות עוצמה / התפרסם המכרז החדש לרכש שירותי שיקום בדיור לנכי נפש בקהילה

התפרסם המכרז החדש לרכש שירותי שיקום בדיור לנכי נפש בקהילה

בערב פסח התפרסם מחדש, בפעם השלישית, מכרז הדיור עם התיקונים שהוכנסו לאחר שבעלי המסגרות עתרו יחד עם “עוצמה” לבג”ץ, בדרישה לתוספת תקציב, שהתבקשה עקב דרישות נוספות בסטנדרט מטעם משרד הבריאות, לעדכון תעריפים ולשיפור התנאים והשירותים למשתקמים לפי דרישת המשפחות

עד יום חמישי האחרון, ניתנה אפשרות להציג שאלות ולבקש הבהרות לאחראים על המכרז החדש. במסגרת הליך זה הגישה “עוצמה”  מסמך עם שאלות ובקשת הבהרות שהתייחסו לכך שללא תוספת תקציבית מתאימה, עלויות שכר דירה הגבוהות אינן מאפשרות לשפר את תנאי המגורים (חדר לכל משתקם) כמו גם קירבה לבני משפחה בקהילות התומכות ובדיור הנתמך.

העובדה שבדיור הנתמך הדיירים נאלצים לשלם את כל ההוצאות, כולל שכ”ד או השלמת שכ”ד, מזון, חשמל, מים, פנאי, הצטיידות (במבנה מסוג א’) וכדומה, והכל מקצבת הנכות ומהשכר הזעום שמקבלים בתעסוקה נתמכת, איננה מאפשרת לדיירים לעבור מהקהילה התומכת לדיור הנתמך ולהתקדם לעצמאות. הדבר גורם לתסכול ואפילו להידרדרות במצב הנפשי, שיכול להביא חלילה אפילו לאשפוז מחדש. עמדת עוצמה היא כי אי הגדלת התקצוב במקרים אלה, תגרום בסופו של דבר לעלויות גבוהות יותר למערכת (יותר אשפוזים ויותר ביקורים במרפאות)!

סוגיה נוספת שהועלתה במסמך העמדה של “עוצמה” התייחסה לכך, שהתקינה במסגרות בריאות הנפש צומצמה ביחס למצב הקיים והיא גם נמוכה מזו של מסגרות הרווחה. גם השכר במסגרות בריאות הנפש נמוך מזה הנהוג במסגרות המקבילות של הרווחה.  אלו גורמים לשחיקה של הצוות ולתחלופה הגבוהה, אשר פוגעים ביציבות הטיפול וליווי הולם למשתקמים.

“עוצמה” מכינה התייחסות נוספת ומפורטת יותר  לגבי הנהלים עליהם מתבסס המכרז. בקרוב נציג זאת באתר על מנת לקבל תגובות מהציבור. עיקבו אחרינו באתר ובעמוד הפייסבוק שלנו.

כלי נגישות