עמוד הבית / חדשות בריאות הנפש / מה קרה לאמיר גדידיאן כששוטרים הגיעו לביתו?

מה קרה לאמיר גדידיאן כששוטרים הגיעו לביתו?

המקום הכי חם בגיהנום׳ חשף וחדשות 12 פירסמו כתבה מצמררת, שמתארת מקרה טרגי נוסף מהמפגש בין מתמודד לכוחות האכיפה.
אחת המסקנות העיקריות מהוועדה הבין-משרדית לטיפול בהתמודדות כוחות האכיפה והביטחון מול אנשים עם מוגבלות (וועידת בית הנשיא ריבלין מפברואר 2021) היא לקיים “הכשרות לגורמי שיטור ואכיפה” שיקנו להם כלים במפגש עם אדם בעל מוגבלוית.
מסקנה חשובה לא פחות היא הצורך בהקמתם של צוותי התערבות במשבר שיכללו אנשי משטרה, בריאות ורווחה ויקבלו החלטות במשולב בזמן אירוע קיצון.
במחלקה לחקירות שוטרים (מח״ש) החליטו לסגור את התיק נגד השוטר, אך אשתו של אמיר, סיוון, לא מתכוונת לסגת ומתכננת לערער על ההחלטה.
הכתבה הקצרה, מדגימה באופן הטראגי ביותר עד כמה נחוצים צוותי התערבות במשבר באופן דחוף: מתמודד הנפש מת בזמן ששוטר ישב על חזהו במשך דקות – התיק נסגר

May be an image of ‎3 people and ‎text that says '‎×”××›×™×—×� בגיההו×� סבזי ממ×××××× אוטנתית חשיפת המקום: במשך חמש דקות ישב השוטר על אמיר גדידיאן, גם כשצעק שהוא נחנק לידי המקום הכי חם הגיע סרטון וידיאו שמתעד את הרגעים האחרונים של מתמודד הנפש אמיר גדידיאן, שמת לפני כשנתיים בזמן שנעצר. בסרטון נראה השוטר יעקב ברלין ממשיך לשבת על גדידיאן, גם כשהוא אזוק, צועק שכואב לו ושהוא נחנק, גם כאשר הוא משתין על עצמו, גם כשאיש מד מד"א אומר "הוא לא איתנו". בשבוע שעבר מח"ש סגרה את התיק בטענה שהשוטרים לא יכלו לצפות ההתנחח"ה" תוביל למותו 01.06.23 חובל רויטל‎'‎‎
See insights and ads
Boost post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות