עמוד הבית / חדשות בריאות הנפש / אין מספיק מטפלים בשירות הציבורי

אין מספיק מטפלים בשירות הציבורי

שתי ידיעות שהתפרסמו בימים האחרונים מזכירות שוב שאין מספיק מטפלים בתחום בריאות הנפש שעובדים בקופות החולים ובשירות הציבורי.
בסוף השבוע התפרסם ב-Ynet שבדרום הארץ, אזור הסובל נוסף על כל היתר גם מטחי רקטות מדי פעם, נאלצים הפונים להמתין לטיפול נפשי עד שלוש שנים.
כמעט כל הפסיכולוגים שמטפלים באזור הדרום כבר לא יכולים לקבל מטופלים חדשים. אמנם במרכז ובצפון המצב מעט יותר טוב, אך כמחצית מהפסיכולוגים ברחבי הארץ מדווחים על המתנה של מעל חצי שנה לטיפול.
במקביל, פורסם אתמול ב-Mako שגל הפליטים מאוקראינה הגדיל את הדרישה לסיוע נפשי. פורום הארגונים למען פסיכולוגיה ציבורית פנה במכתב בהול לשרי הבריאות, החינוך והקליטה בדרישה לגייס 250 פסיכולוגים נוספים כדי להעניק מענה נפשי מיידי לפליטים.
הן תושבי הקבע בארץ והן הפליטים זכאים לטיפול נפשי בטווח זמן סביר וודאי שלא רק לאחר חודשים או שנים. ממשלת ישראל מתגאה בתפקוד היעיל והאיכותי של מערכת הבריאות בתקופת מגיפת הקורונה. שר הבריאות חוזר ומצהיר ששם את בריאות הנפש גבוה בסדרי העדיפויות שלו. הצהרות אלו צריכות להיות מגובות בתיקצוב גבוה ומהיר של מערכת שנזנחה לאורך שנים רבות. כי מלים לבד לא יביאו רווחה לממתינים בתור הארוך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות