עמוד הבית / חדשות עוצמה / סיכום פגישה של נציגות עוצמה עם גיא אלמוג, רכז שיקום תל-אביב 1

סיכום פגישה של נציגות עוצמה עם גיא אלמוג, רכז שיקום תל-אביב 1

ב8.8.2018 נפגשו נציגות עוצמה עם רכז השיקום אזור תל אביב 1 למטרת היכרות עמו ועם שינויים מערכתיים שונים בתחום השירותים האזוריים בשיקום.

אזור תל אביב 1, שעליו ממונה גיא אלמוג כולל את: הרצליה, רמת השרון, אור יהודה ותל אביב-יפו.

אזור תל אביב 2, שעליו ממונה דנה שרף כולל: חולון, בת-ים, רמת-גן, גבעתיים, קרית-אונו ובני- ברק. מתוכננת פגישה עתידית גם עמה.

במהלך השיחה עמדנו על הקשר בין השיקום האזורי לבין מערכות הטיפול (בתי חולים ומרפאות).

באזור 1 קיים קשר עם כל מערך בריאות הנפש באיכילוב (מחלקות, אשפוז יום ומרפאה), עם כל מערך בריאות הנפש בתל השומר כולל מחלקה לטיפול בהפרעות אכילה, וכן עם המרפאה ברבי מבכרך ועם מרפאה נוספת בהרצליה. פירוש הדבר שבמקומות אלו מתקיימות ועדות סל שיקום באופן מוסדר, בדרך כלל כל חודש.

כמו כן מתקיימות ועדות בקופ”ח מכבי, גם כן אחת לחודש ואחת לחודשיים עם קופ”ח מאוחדת. הבעיה הגדולה היא עם שירותי בריאות כללית שמפעילה גם פסיכיאטרים פרטיים בשירותה והיא אינה מפעילה, נכון להיום, גורם מטעמה שירכז את כל החומר הדרוש לקיום ועדה. כמו כן אין ברשותה מקום קבוע לקיום הוועדות. הבעיה פחותה לגבי אנשים הנמצאים בטיפול ברמת חן אך הם המיעוט.

(אנו בעוצמה נבדוק כיצד לטפל בהקמת מוקד לשירות לוועדות סל שיקום עבור מבוטחי הכללית.)

כיום חברי ועדת סל שיקום נלקחים מתוך מאגר חיצוני קיים של אנשי מקצוע מנוסים, וההרכב הינו: היו”ר שהוא נציג משרד הבריאות, נציג חיצוני אחד, פסיכיאטר חיצוני אחד וקלדן.

לגבי קשר עם ביטוח לאומי: גיא מסר לנו על קיום שירות חדש לתושבי המרכז ללא תשלום בשם “יד מכוונת” המציע ייעוץ והכוונה לוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי. טלפון *2496 פקס 03-7649957.

אנו נשוב וניפגש עמו בסוף דצמבר.

כלי נגישות