עמוד הבית / "עוצמה" בסקר איכות השיקום / סוקרי איכות במסגרות השיקום

סוקרי איכות במסגרות השיקום

בתאריך  11.4.16 השתתפו נציגות “עוצמה”במפגש מבורך שקיימה מיל”ם חדרה למשפחות בנושא “למשפחה יש את הכח להשפיע”, בהשתתפות אסתי ויסברג, מנהלת תכנית סוקרי איכות ב”יוזמה דרך הלב”. הערכת יעילותן של תכניות התערבות בקהילה לצורך שיקום אנשים עם מוגבלויות פסיכיאטריות באמצעות מדידת שביעות הרצון ואיכות החיים של הצרכנים, הפכה  אסטרטגיה מקובלת כיום בעולם. למשפחות שהשתתפו בפגישה האחרונה הובטח כי יתבצעו סקרים גם למשפחות בכדי לקבל את נקודת מבטן לגבי השיקום של יקיריהם

ביוזמת המועצה הארצית לשיקום נכי הנפש בקהילה מתבצע בחברת “יוזמה  דרך הלב” סקר שביעות רצון ואיכות חיים של משתקמים המשולבים במסגרות השונות של סל השיקום. בדיקת שביעות רצון ואיכות החיים של משתקמים מהשירות הניתן להם בקהילה נערך לצורך הערכת יעילותן של תוכניות השיקום, שיפור איכות השירותים במסגרות עצמן ושינויים. הסקר מתבצע ע”י משתקמים שעברו קורס הכשרה מיוחד כסוקרי איכות. השאלונים מכילים את תחומי התוכן הבאים: פרטי רקע כלליים, שביעות רצון ממסגרת הדיור, מהשיקום התעסוקתי, מהמקצועיות של אנשי הצוות במסגרות השונות, מהשיקום החברתי ומתהליך השיקום האישי (תחושת החלמה).

נציגת עוצמה משתתפת בוועדת ההיגוי של הפרוייקט החל מתחילת דרכו ב-2006, תוך שהיא מנכיחה את תגובות המשפחות לנושאים הנידונים בוועדה.

למשוב למסגרות שני יעדים מרכזיים:

  1. משוב לקובעי מדיניות בשאלות הקשורות להשגת יעדים בשיקום ושיפור איכות השירות.
  2. משוב פרטני למסגרות השיקום עצמן – הזדמנות לאיתור נושאים ראויים לשינוי ושיפור מול נקודות חוזק קיימות

הובטח למשפחות שהשתתפו בפגישה האחרונה כי יתבצעו סקרים גם למשפחות בכדי לקבל את נקודת מבטן לגבי השיקום של יקיריהם. יחד עם זאת, יש להכיר בכך שנציגת עוצמה בועדת ההיגוי מבקשת סקר כזה מזה שנים רבות אך לא נענית, מתוך דבקות בתפיסה של האחראים על השיקום שהמשתקמים הם הם שיודעים מה נכון להם ולא משפחותיהם!

מה שהמשפחות כן יכולות לעשות בשלב זה הוא להיות מעורבות בכל פגישות המשובים על התוצאות, הפגישות שנערכות מדי כמה חודשים בכל אחת מהמסגרות שנסקרת. “יוזמה דרך הלב” תיענה לכל פנייה של משפחה לקבלת מידע על קיום סקרים ומשובים במסגרת בה נמצא יקירם. המשפחה צריכה להיות אקטיבית בנושא השירות אותו מקבלים יקיריה, וזו אחת הדרכים לממש מעורבות בונה.

כלי נגישות