עמוד הבית / חדשות עוצמה / התפרסם לראשונה נוהל עבודה עם משפחות באשפוז הפסיכיאטרי

התפרסם לראשונה נוהל עבודה עם משפחות באשפוז הפסיכיאטרי

אנו נרגשים לבשר שבשבוע שעבר הופץ בשעה טובה  נוהל ייחודי וחסר תקדים – נוהל העבודה עם משפחות באשפוז הפסיכיאטרי. נוהל זה מעגן את זכות המשפחה להיות מעורבת בטיפול בקרובם באשפוז הפסיכיאטרי ואת הזכאות לקבלת תמיכה עבור עצמם במהלך האשפוז.

הנוהל מנחה את הצוותים הרב מקצועיים במרכזים לבריאות הנפש ובחטיבות הפסיכיאטריות בבתי החולים הכלליים לגבי אופן שיתוף המשפחה בתהליך הטיפול. נוהל זה יסדיר ויעגן את מעמד המשפחה כחלק ממערכת הלקוח, כמובן בכפוף להסכמת בן המשפחה החולה, ויקדם הכשרות צוותים לטובת הנושא כמו גם את הבקרות שיעקבו אחר יישומו.

נוהל העבודה עם משפחות באשפוז הפסיכיאטרי הוא פרי עבודה משותפת ארוכת שנים של מטה האגף לבריאות הנפש וגורמים נוספים: ארגוני צרכנים, ארגון המשפחות “עוצמה”, איגוד הפסיכיאטריה, רכזות מית”ל (מרכז יעוץ ותמיכה למשפחות בתוך מרכזי בריאות הנפש) ועוד.

הנוהל יושק במעמד טקס חגיגי בשיתוף ארגון “עוצמה” במשרד הבריאות.

אנו “בעוצמה” מודים לראש האגף לבריאות הנפש, ד”ר טל ברגמן –לוי אשר פועלת ללא לאות מאז כניסתה לתפקיד למען שיפור השירות הן למתמודדים והן למשפחותיהם.

מתוך הנוהל:

“המשפחה המעוניינת להיות מעורבת ושותפה במהלך הרצף הטיפולי מהווה חלק חשוב מתהליך הטיפול והשיקום של המטופל בקהילה ובאשפוז ולרוב הדבר גם תואם את רצון המטופל. למשפחה במצבים אלה יכול להיות מקום  משמעותי בתהליכי ניהול המחלה והחלמת המטופל, יש לקיים עימם קשרי גומלין קבועים ושיתופיים להעברת מידע וידע, וקדום מעורבות ושיתופיות לטובת שיפור מצבו הרפואי של קרובם.”

מכאן, שמעורבות המשפחה בשלבי הקבלה, האשפוז, והשחרור ובטיפול מרפאתי מהווה חלק חשוב ביותר בטיפול. לפיכך, קיימת חשיבות רבה  להתאמה ולהנגשה של השירותים השונים עבור המשפחה על מנת לסייע בהתמודדות המורכבת ולייעל את השירות. לחילופין, גם בני המשפחה מושפעים ומתמודדים עם השלכות מחלת קרובם, ולעיתים  נדרשים לייעוץ ותמיכה עבור עצמם.

נוהל זה מתייחס  לאפיונים של שלבי המפגש העיקריים עם המשפחה, הכוללים מפגשים עם הצוות המטפל באופן ישיר במטופל ומפגשים שיכולים להיות עם אנשי צוות ייעודיים לקשר עם משפחות, והיישומים הנגזרים מהם. הנוהל מנחה תוך כמה השעות חובה ליצור קשר עם המשפחה ולעדכנה, ומנחה מקצועית כיצד לקיים מפגשים מיטיבים עם המשפחה.”

לנוהל המלא לחצו על הקישור הבא: נוהל עבודה עם משפחות של מטופלים באשפוז פסיכיאטרי הפצה.

כלי נגישות