עמוד הבית / ועדות וצוותי הפעולה של עוצמה

ועדות וצוותי הפעולה של עוצמה

(להצטרפות לעוצמה והתנדבות לפעילות בכלל, אנא בקרו בעמוד ה”התנדבות בעמותה” שלנו, בקישור הבא)

צוות הדיור

מטרת צוות הדיור היא לקדם פתרונות דיור של קבע לפגועי נפש באזור המגורים של בני משפחתם. בשלב ראשון אנו מתרכזים באזור המרכז. אנו זקוקים לעזרה בשני תחומים:

1. ביצירת קשר עם ראשי ערים ברשויות המוניציפליות באזור המרכז: חולון, בת ים, ראשון לציון, רחובות, רמת-גן, תל-אביב, קרית אונו, יהוד, גני תקוה, גבעת שמואל, אור יהודה, פתח תקוה, הרצליה…

2. הקמת קבוצות הורים להקמת עמותות חל”צ לדיור קבוצתי. המטרה היא לחפש אפשרויות בניה לדירות קטנות או התאמת נכסים עירוניים למגורים על פי צרכיהם של המתמודדים: מגורי יחיד, זוגות, או דירת חברים.

משפחות שרוצות לקחת חלק בקידום הנושא מתבקשות לפנות ליוכי, בטלפון: 052-3670386 בימים א’-ה’, או לשלוח מייל: jochy@bezeqint.net

 

צוות מעמד המשפחה

צוות מעמד המשפחה הוקם במטרה להביא להכרה עקרונית במעמד הולם לקרוב משפחה של אדם עם מחלה/מגבלה פסיכיאטרית וליישומו בהנחיות מחייבות. חלק מההנחיות כבר כלול בחוקים מיוחדים בתחום.

לעדכון האחרון מצוות מעמד המשפחה (יוני 2015) – הקליקו כאן

צוות נגישות

פעילות “עוצמה” בנושא החלה בשנת 2005, ובכל דיון לפני החקיקה ואחר כך בתת ועדה של וועדת העבודה הרווחה  והבריאות היה צורך להעלות את הצרכים המיוחדים של הנכות הנפשית שאינה מוכרת ובוודאי אינה אהודה במיוחד. הצלחנו בעמל רב ובתמיכה של מטה מאבק הנכים, אלו”ט, ב”זכות” ואקי”ם לקבל מהמוסד לביטוח לאומי תעודת זכאות לאי עמידה בתור ופטור לתשלום למלווה, כמכשיר שינגיש שירותים לנכי נפש. נושא הליווי האישי, הקבלה והתמיכה נכנס לרבים ממשרדי הממשלה, כמו גם בהנגשת ההשכלה הגבוהה, הנגשת תעסוקה ועוד.

לעדכון האחרון מצוות נגישות (יוני 2015) – הקליקו כאן

כלי נגישות