עמוד הבית / הזעקה האילמת של פגועי הנפש

הזעקה האילמת של פגועי הנפש

מחאת הנכים “נכה, לא חצי בן אדם”, הולכת וגוברת בכל רחבי הארץ. בתוכם פגועי הנפש, אלה שנכותם אינה נראית כלפי חוץ, אבל נפשם הפגועה לא מאפשרת להם לתפקד ולעבוד ולהתפרנס ומהווה מוגבלות לכל דבר.

כאשר דנים במצוקת הנכים צריך לזכור ואסור לשכוח את נפגעי ונפגעות הפוסט טראומה שמחלתם הנפשית כרונית ושקצבת הנכות היא מקור הפרנסה היחיד שלהם.

עוצמה פועלת לכל אורך הדרך במאבק ובימים האחרונים הגבירה את השתתפותה. בעמוד הנוכחי נרכז את פעילויות עוצמה בנושא, הופעות של נציגי עוצמה בתקשורת, עמדות עוצמה בנוגע למאבק הנכים בכלל, ומאבק נכי הנפש בפרט ועדכונים שוטפים.

אנו מזמינים אתכם להצטרף למאבק ולדווח לנו באופן שוטף בדיווחים כתובים ובתמונות אותם נפרסם כאן ובעמוד הפייסבוק שלנו.

1. יו”ר עוצמה, סילביה מדניקוב התראיינה אצל יעל דן, בגלי צה”ל בנוגע לצורך להשמיע את קולם של הנכים ה”שקופים” – נכי הנפש – ואת מקומם במאבק הנוכחי. לשמיעת הראיון לחצו על הקישור הבא – סילביה מדניקוב אצל יעל דן

2. “הזעקה האילמת” – היא לא מצוידת בכיסא גלגלים או בקביים, את הנכות שלה אי־אפשר לראות • אבל מצבה של עדה מדניקוב (42) ושל רבבות מחבריה הסובלים מנכות נפשית קשה אפילו יותר • הם אינם מסוגלים לעבוד, ובגלל קצבאותיהם הנמוכות משפחותיהם נאלצות לתמוך בהם. ראיון עם עדה מדיניקוב וסילביה מדניקוב שהתפרסם ב3.9 בידיעות אחרונות – הזעקה האילמת

3. פעילות ופעילי עוצמה הצטרפו להפגנת הנכים מול הרמת הכוסית של מרכז הליכוד בכדי להגיד בקול, עם הנכים – נכים נפשית ונכים פיזית: נכה, לא חצי בן אדם. קצבת הנכות צריכה לעמוד על שכר המינימום – שכר הקיום בכבוד.
צפו בסרטון מההפגנה – נכה, לא חצי בן אדם: עמותת עוצמה בהפגנות הנכים

4. קיראו על עמדת עוצמה ביחס להצעת ראש הממשלה להעלאה דיפרנציאלית של קצבת הנכות: אי שוויון בקצבת הנכות הבסיסית היא פגיעה חמורה בקצבת קיום

5. שלחו אלינו עדכונים מהפגנות ופעילויות שונות (תמונות וטקסטים) של משפחות מתמודדים למייל: ozmawebsite@gmail.com ונפרסמם בעמוד על פי שיקול דעתנו.

6. חשוב מכל – הצטרפו למאבק. פרסמו אותו בקרב מכריכם, הצטרפו להפגנות הנכים, ספרו לכל מי שמוכן לשמוע מדוע חשוב להעלות את קצבת הנכות ולהשוותה לשכר המינימום וחשוב מכל – השמיעו את קולם של נכי הנפש במאבק.

כלי נגישות