עמוד הבית / הניוזלטר החודשי של עוצמה / פעילות עוצמה: נובמבר 2017 – סיכום חודשי

פעילות עוצמה: נובמבר 2017 – סיכום חודשי

צוותי הפעולה השונים של עוצמה פועלים ללא הרף בפעילות לובי וסינגור בעד המתמודדים ובני משפחותיהם. להלן דיווחים מפעילות צוותי התעסוקה, השיקום ומוגבלים בעתות חירום בנובמבר 2017

דיווח מפעילות צוות התעסוקה של עוצמה

ב-6 לנובמבר השתתפו פעילות עוצמה סילביה מדניקוב (כנציגת “עוצמה”) וריבי צוק (כאורחת) בישיבה של המועצה הארצית לשיקום נכי נפש בקהילה. בישיבה הוצג תחום התעסוקה בשיקום נכי הנפש והובטח לעוצמה כי נציגיה יהיו מעורבים בניסוח המכרזים שיופצו בנושא. בעקבות הישיבה, סילביה ושולמית (מתנדבת חדשה בצוות התעסוקה) ייפגשו במהלך דצמבר עם האחראית על הכשרות לתעסוקה במוסד לביטוח לאומי.

במהלך הישיבה ניתן גם דיווח לגבי תלונות שהועברו בנוגע לשיקום. נציגות עוצמה מצאו את הדיווח כלא מספק, ואנו מתכוונים להמשיך לברר ולפעול על מנת להבטיח כי הטיפול בתלונות ישתפר.

לבסוף, העלו נציגות עוצמה את החשיבות לפרסם בהקדם את השנתון הסטטיסטי בבריאות עם נתונים רלבנטים לשנת 2016. זאת לאור העובדה שהשנתון העתיד להתפרסם בקרוב כולל נתונים נכונים לשנת 2011.

דיווח מפעילות צוות השיקום של עוצמה

ב-28 לנובמבר השתתפה סילביה מדניקוב בסיור במסגרות שיקום שונות. הסיור נערך מטעם המועצה הארצית לשיקום. בתוך הסיור הועלו הבעיות הבאות עימן מתמודדות מסגרות השיקום:

  • צורך בהגדלת מספר תקני אנשי הצוות, בעיקר בהוסטלים הגדולים.
  • דיירים שאינם יכולים לעמוד בתשלומי שכר דירה ולכן לא מתקדמים לדיור המוגן.
  • חוסר במענה לתחלואה כפולה ולמתמודדים שעברו פגיעה מינית.
  • צורך בהכשרת הצוות להתמודדות עם הבעיות האלה ובכלל.
  • מחסור בפעילויות פנאי מספיקות.

במהלך הסיור התרשמנו מההוסטל המעברי בחולון, המופעל על ידי עמותת “איכות בשיקום” ומצליח לגרום לשביעות רצון מיוחדת של הדיירים והצוות. שביעות רצון זו היא תוצאה של העובדה כי שההוסטל מאכלס עד 19 דיירים ולכל  4 מתמודדים מוצמד מדריך. זאת, בניגוד להוסטלים הרגילים האחרים, שבהם, כל מדריך מטפל במספר כפול של דיירים.

יואב קריים, יו”ר המועצה הארצית לשיקום, הבטיח להעלות את הבעיות שהועלו במהלך הסיור בפני השר ומנכ”ל משרד הבריאות.

אנו בעוצמה נעקוב ונמשיך להיאבק למציאת פתרונות.

דיווח מפעילות עוצמה בנושא מוגבלים בשעת חירום

חבר הנהלת “עוצמה”, מר יגאל מנחמי, פועל בצורה אינטנסיבית בעניין מוגבלים בשעת חירום וכיצד יטופלו המתמודדים שלנו בעת חירום. לצורך כך מקיים יגאל פגישות אינטנסיביות עם מר יהודה מירון – עו”ד חיצוני מטעם משרד הביטחון. זאת, במטרה למצוא פתרונות להגעה ולטיפול באוכלוסיה המוגבלת, בכלל, ובפגועי הנפש, בפרט, בשעת חירום.

בנוסף, בשיתוף פעולה עם עו”ד מירון, עורך יגאל מפגשים עם גורמים שונים במטרה להציג וללבן הבעיות הקשות של אוכלוסיית פגועי הנפש, המתעוררות בשל הצורך בשמירה על סודיות דם בעתות חירום, כמו גם בשאלה כיצד להגיע למקסימום מטופלים בשעת חירום ובמיוחד לאלה החיים בקהילה ולא במסגרות הממוסדות השונות.

כלי נגישות