עמוד הבית / "עוצמה" בסקר איכות השיקום / “עוצמה” בסקר איכות השיקום

“עוצמה” בסקר איכות השיקום

סקר איכות השיקום מתנהל באופן קבוע מסוף שנת 2006. מטרת הסקר היא להעריך את יעילות תכניות השיקום של משתקמים הנמצאים במסגרות השונות של סל השיקום, על פי רמת שביעות הרצון ואיכות החיים של המשתקמים. המטרה היא לשפר על ידי המשוב את השירותים הניתנים.

הסקרים מתבצעים בכל המסגרות הקיימות: בדיור (בהוסטלים ובדיור המוגן), בתעסוקה (תעסוקה נתמכת, מפעלים מוגנים, מועדונים תעסוקתיים), ובמועדונים חברתיים. הסקרים מבוצעים באמצעות שאלון אנונימי, שמועבר למשתקמים על ידי סוקרי איכות בראיון אישי. מידי שנה נסקרות כל המסגרות מחדש, והנתונים המעובדים מוצגים בפני המסגרות על ידי הצוות המראיין והאחראים המקצועיים של הסקר.

אגף שירותי בריאות הנפש מקבל את סיכום תוצאות הסקר לגבי כל המסגרות מאותה קטגוריה (למשל כל ההוסטלים). משרד הבריאות אינו מקבל מידע על הוסטל מסוים, משום שהמטרה אינה פיקוח ובקרה, אלא שיפור השירות באמצעות שיתוף פעולה הנבנה באווירת אמון.

נציגת “עוצמה” משתתפת באופן קבוע בוועדת ההיגוי של הסקר, הפועלת עוד משלב ההכנות לסקר. נציגת “עוצמה” ביקשה כבר משלב זה מהיחידה לשיקום באגף שירותי בריאות הנפש, המזמינה של הסקר, שגם משפחות המשתקמים יישאלו על שביעות רצונן מהמסגרות. בקשתה נדחתה, הן בשל טענה תקציבית והן בשל טענה אידאולוגית.

יחד עם זאת, “עוצמה” הצליחה להשיג את מעורבותן של המשפחות בכך שבכל פגישת משוב על תוצאות הסקר משתתף בן משפחה של משתקם מאותה מסגרת. “עוצמה” עודדה משפחות להיענות להזמנות להשתתף בפגישות המשוב, ולפי דיווחי הסוקרים ברוב פגישות המשוב נוכח נציג של משפחה.

חשיבות השתתפות בני משפחה במשוב למסגרות השיקום 

סקר שביעות רצון של משתקמים ממסגרות השיקום מאפשר לראשונה מתן משוב ענייני למסגרות השיקום במטרה להציע שיפורים ולבדוק את הטמעתם בהמשך. כשהמטרה הינה שיפור השירות, השתתפות נציג משפחות בעת מתן המשוב הינה בעלת חשיבות מרובה. היא הופכת אותו מבעל עניין פסיבי בלבד לשותף אקטיבי בתהליך הטיפול ביקירו. נציגי “עוצמה” פעלו ופועלים למען השג שותפות זו, ולכן, כאשר אתם מוזמנים לפגישת משוב – אל תסרבו להזמנה. ויתרה מזאת: בקשו ממנהלי המסגרות (דיור, תעסוקה) להזמינכם לפגישת המשוב

סיכומי תוצאות המשוב מועברים לכל משתתפי ועדת ההיגוי ולנציגת “עוצמה”, אסתי וייסברג.

משפחות המעוניינות במידע לגבי ישיבת המשוב הקרובה בהוסטל או במפעל המוגן כמו גם סיכומי המשוב שאותה מסגרת שיקומית קיבלה יפנו אל אסתי וייסברג באופן הבא:

אסתי וייסברג 050-7713121.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות